@article { author = {Shahizare, Maryam and Taghizade ansari, Mostafa and Shahsavandi, Esmail}, title = {The Necessity and Strategies to Protect intangible Cultural Heritage in Armed Conflict}, journal = {Islamic Law}, volume = {17}, number = {67}, pages = {327-355}, year = {2021}, publisher = {پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی}, issn = {1735-3270}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {AbstractIn war, individuals are vulnerable not only physically but also in terms of their cultural identity, and the obliteration of cultural heritage often becomes a central issue. This becomes obvious particularly the case in armed conflicts with an ethnic, cultural or religious character. Today heritage is no longer defined on the basis of its material aspect. In some regions, cultural heritage consists more of monuments and objects; it is a “tangible” heritage, mostly protected by the law of armed conflict. Elsewhere, where structures are impermanent, cultural heritage is mainly expressed through verbal traditions, rituals, music and other forms of expression that individuals create using various media and instruments. Such heritage is mainly “intangible”. In armed conflict, the intangible aspect of cultural heritage is also exposed to destruction, and it seems that the law of armed conflict cannot effectively protect this heritage. This essay aims to show that cultural heritage is both tangible and intangible, and that the law which protects such heritage is not limited to the law of armed conflict. This heritage also benefits from the protection of other applicable instruments, such as human rights treaties and the UNESCO cultural heritage conventions.}, keywords = {Keywords : ",The law of armed conflict",human rights",UNESCO conventions",intangible cultural heritage,",internal armed conflict"}, title_fa = {ضرورت و راهکارهای حمایت از میراث فرهنگی معنوی در مخاصمات مسلحانه}, abstract_fa = {در جنگ، افراد نه تنها از لحاظ جسمی، بلکه برحسب هویت فرهنگی آسیب پذیر هستند، و امحاء میراث فرهنگی اغلب موضوع اصلی می‌شود. این امر به‌خصوص در مخاصمات مسلحانه با ویژگی قومی، فرهنگی یا مذهبی نمود پیدا می کند. امروزه میراث فرهنگی دیگر بر پایه جنبه مادی خویش تعریف نمی شود . در برخی مناطق، میراث فرهنگی بیشتر از بناهای تاریخی تشکیل شده است و آن میراث« ملموس» است، که عمدتا توسط حقوق مخاصمات مسلحانه حمایت می شود. در جایی دیگر، که سازه‌ها ناپایدار هستند، میراث فرهنگی بیشتر از طریق سنت‌های کلامی، آیین-های مذهبی ، موسیقی و دیگر اشکال بیان ابراز می‌شود. چنین میراثی بیشتر «ناملموس» است. در مخاصمه مسلحانه جنبه ناملموس میراث فرهنگی نیز در معرض نابودی قرار می‌گیرد و به نظر می رسد که حقوق مخاصمات مسلحانه نمی‌تواند به‌طور مؤثری از این میراث حمایت کند. هدف این مقاله این است که نشان دهد میراث فرهنگی هم ملموس و هم معنوی است، و حقوقی که از چنین میراثی حمایت می کند، محدود به حقوق مخاصمات مسلحانه نیست. این میراث از حمایت سایر اسناد کاربردی، مانند معاهدات حقوق بشری و کنوانسیون‌های میراث فرهنگی یونسکو نیز بهره مند می‌شود .}, keywords_fa = {حقوق مخاصمات مسلحانه,حقوق بشر,کنوانسیون های یونسکو,میراث فرهنگی ناملموس,مخاصمات مسلحانه داخلی}, url = {https://hoquq.iict.ac.ir/article_243124.html}, eprint = {https://hoquq.iict.ac.ir/article_243124_226db66d7c3da79f55084b2e2046a47d.pdf} }